۶ روش نگهداری گریل

نگهداری از گریل

صرف نظر از نوع گریلی که شما خریداری کرده اید نگهداری صحیح از آن، نوعی سرمایه گذاری است که سبب می شود شما تا چندین سال آینده به فکر جایگزین کردن گریل جدید نباشید. گریل ها معمولا عمر طولانی ای دارند منوط بر اینکه از آن خوب نگهداری کنید. این نوع نگهداری بیشتر بستگی به این موضوع دارد که گریل از چه جنسی ساخته شده است.

بزرگترین آسیبی که گریل ها با آن مواجه می شوند، زنگ زدگیست. روش های گوناگونی برای جلوگیری از این آسیب وجود دارد اما این راه ها ۱۰۰ درصد تضمینی نیستند مخصوصا اگر گریل در مجاورت آب و رطوبت قرار داشته باشد. بهترین روش برای نگهداری از گریل ها، بازرسی مکرر آنهاست.

۶ روش مهم برای نگهداری از گریل

  1. قبل از هر بار استفاده سعی کنید آن را با یک برس سیمی تمیز کنید. چراکه باقی مانده های غذاهای قبلی باعث تغییر مزه در غذای جدید همچنین خرابی گریل می شوند. بهترین زمان برای تمیز کردن گریل، هنگامی است که هنوز گرم است. گریل های خانگی هرچندماه یکبار نیاز به تمیز کردن عمیق و اساسی دارند اما گریل فست فودی در صورت تغییر نوع غذا هرروز و در غیر اینصورت حداقل هر ۳ روز یکبار نیاز به تمیز کردن دارند.
  2.  برای استفاده صحیح و بهینه حتما قبل از پخت، گریل کاملا گرم شده باشد. زمان لازم برای داغ شدن گریل، ۱۵-۲۰ دقیقه می باشد. دقت داشته باشید که در زمان استفاده حتما یک بطری آب همراه داشته باشید.
  3. بطور مداوم باید نشت پروپان (گاز) را چک کنید بدین صورت که بصورت ماهیانه در امتداد خط گاز، کف صابون بزنید تا در صورت وجود نشتی از آن باخبر شوید.
  4. هنگامی که به مدت طولانی از گریل استفاده نمی کنید آن را در کاور قرار دهید. لازم است که کاور را بصورت جداگانه خریداری کنید اما این هزینه نوعی سرمایه گذاری است و ارزش این را دارد چراکه گریل را از زنگ زدگی محافظت می کند.
  5. بعداز هربار استفاده اجازه دهید ۱۰-۱۵ دقیقه گریل روشن باشد تا باقی مانده غذاهای آن بسوزد، سپس با فرچه سیمی آن را تمیز نمایید.
  6. به هیچ وجه صفحه گریل را مرطوب و خیس رها نکنید تا خودشان خشک شود. آنها را با دستمال کاغذی پاک کنید. برای تمیز کردن از ابزار درست و مناسب استفاده نمایید.چراکه شما نمی توانید برای مثال ظروف چینی را با استفاده از فرچه فولادی تمیز کنید.در ضمن سعی کنید از مواد شوینده مناسب استفاده نمایید.

امیدواریم این ۶ روش نگهداری از گریل برای شما مفید بوده و با رعایت آنها بتوانید بر طول عمر دستگاه خود بیفزایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.